Vandaag hadden we een beetje uitgeslapen, om daarna rustig aan naar Cochem te vertrekken. We wilde daar een dagje gaan rond brengen. Daarom neem ik jullie vandaag mee naar Cochem, en lees je wat we daar allemaal gedaan hebben en wat we van het stadje vonden!

Ontbijt

Om 10 voor 9 werden we wakker, eventjes uitgeslapen na de redelijk drukke dag van gisteren. Normaal gesproken kan je elke ochtend verse kaiserbroodjes neer gelegd krijgen op de trap, waar dan je appartement nummer op staat. Dat had ik nu ook gevraagd, alleen was dit helaas niet mogelijk vanwege COVID-19. Dus dan maar zelf voor onze ontbijt gezorgd. Ik had wat kwark met Granola, 1 broodje met honing, 1 broodje met paté en 1 broodje kipilet met paprika smaak.

Nadat we genoeg gegeten hadden vroeg ik mijn vriend of hij alles op wilde ruimen zodat ik mijn make-up kon doen en mijn haren kon stijlen. We zouden met de bus naar Cochem gaan, want we hadden toch gratis tickets bij het appartement. Dan kan je er net zo goed gebruik van maken toch. De eerste bus hadden we net gemist en moesten daarom ons nog een uur vermaken in het appartement. (De bussen rijden maar om het uur) dus besloot ik mijn tablet erbij te pakken en bed & breakfast, vol liefde verder te kijken.

Cochem

Rond 11 uur hadden we de bus naar Cochem gepakt en om 10 over 11 kwamen we alweer aan in Cochem. We zagen dat er een rondvaart boot klaar stond en we besloten om te vragen of we nog 2 tickets konden krijgen voor de rondvaart van een uur. Je kan er overigens verschillende tickets kopen. Zo heb je tickets voor 1 uur, 1,5 uur maar ook dagtickets. Maar wij vonden een uurtje voor nu lang zat. Eventjes rustig de dag op starten, het was nog wat bewolkt maar het begon wel wat open te trekken.

Om 12:00 uur besloten we met de stoeltjeslift (sesselbahn) naar boven te gaan, om eventjes heerlijk te genieten van het uitzicht bij de ‘pinnerkreuz’ het is een stukje lopen en wat geklim en geklauter om daar te komen, maar dan heb je ook wat! Nadat we daar wat foto’s hadden gemaakt zijn we terug gelopen en boven bij het restaurantje gingen we even wat drinken en hebben we een heerlijke apfelstrudel op. Daarna zijn we met de stoeltjeslift weer naar beneden gegaan, om Cochem verder te ontdekken.

We wilde vandaag eigenlijk ook het kasteel op de berg van Cochem gaan bezoeken, maar besloten dat om morgen maar te gaan doen en dat we dan een beetje op tijd daarheen gingen, zodat we nu op ons gemakje wat winkeltjes konden bekijken en wat terrasjes konden pakken. We hebben niet veel gekocht eigenlijk, mijn vriend een riem (die ze overigens daar gewoon op maat maken) en ik heb een handtas gekocht.

Daarna hebben we op ons gemakje gewoon wat rond geslenterd en een paar keer ergens wezen drinken. Uiteindelijk liepen we voorbij een restaurantje wat er erg lekker uit zag en ben ik naar binnen gelopen om te gaan vragen of we er vanavond konden eten, en ja hoor de reservering stond.

Dineren

Zo eindelijk was het 17:00 uur, we hadden een beetje op tijd gereserveerd zodat we vanavond gewoon lekker op tijd in ons appartementje waren.

Bij het schnitzel haus in Cochem gingen we vandaag de laatste dag uiteten, want de rest van de vakantie zou ik gewoon gaan koken.

Maar als je ooit naar Cochem gaat, raad ik je dit echt aan! Wat was dit enorm lekker zeg, en enorm vriendelijk personeel! (Al is dat al snel in Duitsland) wel raad ik je aan om contant geld bij te hebben, wij zijn gewend om alles te pinnen in Nederland en daar kan het ook wel maar blijkbaar dus niet overal. Dus mijn vriend moest tot 2 keer toe een geld automaat zoeken om te pinnen, ook bij dit restaurantje kon je alleen contant betalen.

We kregen als voorafje gratis stokbrood met aioli en als hoofdgerecht hadden mijn vriend en ik hetzelfde genomen. De schnitzel half om half (zigeunersaus & jachtsaus) we hadden hem in normale grote genomen, dus mocht je veel trek hebben of zin hebben in een flinke portie dan zou ik de xxl variant bestellen.

Na het eten zijn we met de bus weer naar ons appartementje gegaan en hebben daar gewoon even op de bank gezeten en gedoucht en hebben nog even het bordspel Baantjer gespeeld. Daarna zijn we eigenlijk zo goed als naar bed gegaan, we waren kapot, ook al was het pas kwart voor 9. Morgen weer een dag dachten we!

Plannen voor de volgende dag!

Deze dag wilde we heel graag het kasteel van Cochem gaan bezoeken en de moselschiefer Straße route gaan rijden.

Donderdag komt dag 3 online!