Vandaag besloten we om wat vroeger op te staan dan gisteren, dat was ook geen probleem want we waren gisteren zo vroeg in slaap gevallen! We wilde vandaag het kasteel bezoeken en we hadden al gehoord dat het een flinke klim zou zijn en het veel toeristen trekt.

Weer naar Cochem

We hadden allebei eventjes snel wat gegeten en gedronken, zodat we een goede bodem hadden voordat we naar boven gingen klimmen. Om half 10 pakte we weer de bus naar Cochem en besloten we op te zoeken hoe we naar boven moesten om bij het kasteel te komen. Gelukkig stond het overal goed aangegeven.

Maar kon wel merken dat mijn conditie ver te zoeken was. Man man wat een enorme stijle klim was dit! Heb echt eventjes tussendoor stil moeten staan om op adem te komen.

Eenmaal boven aangekomen, zag ik dat er dus wel een pendelbusje reed (op de site stond namelijk alleen het weekend) maar goed ik was wel blij dat ik het gedaan had. We konden bovenaan tickets kopen voor een rondleiding door het kasteel, en dat hebben we ook gedaan! De rondleiding is in het Duits maar als je een vertaling wilt kan dat, die krijg je dan op een briefje mee. De rondleiding was heel leuk en interessant om te zien.

Na de rondleiding zijn we op ons gemakje naar beneden gelopen, en heel eerlijk dat vond ik echt minder zwaar dan naar boven! We hebben onderweg nog even bij het restaurantje wat gedronken die daar op de berg zit! Want had me toch dorst gekregen van die klim naar boven. Maar was wel trots op mezelf dat ik het gedaan had, ondanks dat het me veel moeite kostte! Maar m’n vriend hielp me er gelukkig ook goed door heen…

Route langs de moezel

Ik wilde heel graag de moselschiefer strasse route rijden. Dat is een route van zo’n 110 km langs de moezel en kan je op elk punt beginnen. Maar dit was niet zo’n succes, de route stond heel slecht aangegeven, veel wegen waren dicht door weg werkzaamheden en waren niet echt goed voorbereid waar we de auto konden parkeren en welke bezienswaardigheden de moeite waard waren om langs te gaan. Dus hebben we de route in de auto maar volledig afgelegd en zijn we zo’n 2,5 uur aan het rijden geweest. We willen de route nog een keer doen als we er ooit terug op vakantie gaan, maar dan beter voorbereid! Dan wil ik dingen opzoeken waar we kunnen stoppen of stil staan.

Dineren

Na de lange auto rit zijn we lekker naar ons appartementje gegaan en hebben we tot een uurtje of 6 even lekker gerelaxed en daarna zijn we samen aan het eten begonnen. Lekker iets simpels vandaag een broodje hotdog. Kreeg het trouwens wel ontzettend in m’n rug, het was een lagere keuken dan dat ik gewend ben maar goed als dat alles is..

Na het eten zijn we even naar Peter gegaan, daar haalt m’n moeder altijd honing als ze in Duitsland is en nu wij daar waren vroeg ze of wij 10 potten wilde mee nemen, 5 voor oma en 5 voor mama. Daarna hebben we gewoon weer gezellig spelletjes gespeeld en zijn we lekker naar bed gegaan.

Plannen voor de volgende dag

Morgen gaan we naar Saarburg om te rodelen en willen we een bezoekje aan Trier brengen. Dat schijnt namelijk ook een mooie stad te zijn.

Dag 4 komt aanstaande zondag online!