Net zoals vorig jaar en dat jaar daarvoor, schrijf ik ook dit jaar weer een blog over onze vakantie. Dit keer zoeken we het iets verder op en gaan we de heerlijke Turkse zon opzoeken. Voor ons werd het de eerste keer Turkije en in deze komende blogs neem ik jullie dan ook graag mee hoe we deze vakantie hebben beleefd en wat we gedurende deze vakantie hebben gedaan en hoe het ons is bevallen.

Je leest nu alles over onze eerste 2 dagen.

De dag dat we vertrokken naar Keulen

Ik ben er klaar voor nog even wat laatste kleine dingen inpakken, de spullen van Jago in z’n tas doen, zijn dieren paspoort mee en nu wachten tot 3 uur dan kunnen we Jago weg brengen naar het pension en kan onze vakantie beginnen.

Mijn man zou met de auto naar het pension rijden en ik zou met Jago erheen lopen, zodat hij nog even de ruimte had om te plassen en te poepen.(pension is maar 10 minuten lopen)

Jago is ingecheckt en mee genomen naar zijn verblijf, hij blafte even maar ik weet dat ie hier in goede handen is dus dat is prima.

Nu kan onze vakantie (bijna) beginnen, we vliegen vannacht om 2:45 uur pas maar we rijden op ons gemakje maar richting het vliegveld van Keulen, kunnen we nog even wat eten onderweg en dan zien we wel.

Hebben wij weer.. Goed begin van de vakantie!

Mijn man rijd de snelweg op en de temperatuur van de auto stijgt naar de 100 graden en werd steeds hoger, dit is niet goed! De garage in ulvenhout opgebeld wat er aan de hand was en dat we nu langs komen, we rijden parkeerplek van de garage op en de auto begint me toch te roken.. Precies nu we onderweg zijn naar het vliegveld, gelukkig zijn we op tijd vertrokken en hebben we nog wat speling.

De monteur ging bij onze auto kijken en kwam terug met slecht nieuws, de slang van de radiator was gesprongen en had deze ook niet op voorraad, ik zag onze vakantie al helemaal weer in duigen vallen, hebben wij weer!

Leen auto konden we niet krijgen, nou daar sta je dan. Mijn man zijn moeder geprobeerd te bellen, deze was gelukkig thuis en kwam richting Ulvenhout gereden en mochten haar auto dan mee nemen, was ze wel haar auto een week kwijt maar goed het was even niet anders want wij moesten naar het vliegveld.

Wachten, wachten en nog eens wachten.

We waren echt veel en veel te vroeg op het vliegveld, maar goed ben blij dat we op tijd vertrokken zijn want als we ‘s avonds de pech met de auto hadden gehad, hadden we een groter probleem gehad! We waren nu rond 20 uur op het vliegveld dus dat werd even een paar uur over bruggen tot een uurtje of 23:30 uur.

Om 23:45 konden we op het bord zien waar we ons moesten inchecken, we hadden al online ingecheckt dus moesten in een speciale rij staan, onze paspoorten laten zien en onze koffers op de band zetten en we kregen onze boardings passen.

Boarden

We werden van hot naar her gestuurde en onze gate veranderde met een paar minuten. We moesten eerst naar D50, toen we daar aan kwamen zagen we op ons bord staan D40 toen moesten we naar D31 toen stonden we net bij D31 konden we naar D80, dat was helemaal aan het einde, dus konden we daar weer heen lopen en dat bleef gelukkig onze gate.

Om 03:00 zaten we eindelijk aan boord, ik was echt doodop aangezien we midden in de nacht gingen vliegen maar goed ik slaap straks wel.

Om 03:30 vlogen we nog steeds niet, het vliegtuig was inmiddels wel op de landingsbaan na een heel stuk rijdend afgelegd te hebben, werd er ineens omgeroepen dat er passagiers ineens niet meer wilde vliegen dus de handbagage moest gezocht worden want die hadden ze ergens anders dan boven hun eigen hoofd neer gelegd, de koffers in het ruim moesten gepakt worden, de bus moest weer terug komen om hun op te halen.. uiteindelijk gingen we tegen 03:45 a 04:00 uur eindelijk vliegen.

Ik ben zo af en toe wel weg gedoezeld tijdens het vliegen, maar je slaapt nooit helemaal lekker natuurlijk, het is gelukkig maar 4 uur vliegen.

Om 10 voor 9 zijn we dan wel eindelijk geland in Turkije en rond half 10 zaten we in onze transfer naar het hotel, dat was ook nog een behoorlijk lange rit van 3 uur voordat we bij ons hotel aankwamen.

Inchecken in het hotel

We kwamen rond 13 uur aan bij ons hotel en konden meteen al inchecken, wat super fijn was want vaak is het pas vanaf 15 uur. We kregen een bandje om voor all in + alcohol, kinderen krijgen een rood bandje om. We konden even plaats nemen in de lobby van het hotel en zouden zo naar onze kamer gebracht worden.

Een paar minuutjes later werden we inderdaad geroepen om naar onze kamers gebracht te worden, ik stond op en mijn koffers werden uit m’n handen gepakt en nam degene van het hotel over, als vrouw zijnde hoef je dus niet je eigen spullen te dragen naar je hotel kamer! We zaten op de 6e verdieping en hij liet zien waar alles was en hoe het pasje van de deur werkte en daarna zette hij mijn koffers binnen en wenste ons een fijn verblijf toe!

Net op tijd ingecheckt om de lunch nog even snel mee te pakken.

Van half 1 tot half 2 kon je lunchen in het hotel, dus we hadden nog zo’n 20 minuten om even wat te eten en dat ging er ook wel even in na zo’n lange dag op het vliegveld en dan een lange tocht naar het hotel.

Na de lunch zijn we terug naar onze hotel kamer gegaan en hebben we ons omgekleed om te gaan zwemmen, aangezien we deze dag een beetje rustig aan wilde doen hebben we lekker tot een of 17:00 uur aan het strand/zwembad gelegen.

Na het zwemmen in dat zoute water zijn we in onze hotel kamer even lekker onder de douche gesprongen en konden we ons omkleden om vanavond om 19 uur te eten.

Vanaf ons balkon hebben we overigens ook echt een mooi uitzicht, we kijken uit op een ander hotel en aan de overkant is een ander strand te zien.

Plannen voor de volgende dag!

Deze activiteit hadden we thuis al ingepland staan en geboekt via Get your guide, super fijne app overigens als je uitjes wilt boeken op je vakantie!

We gaan op dag 3 namelijk een cabrio Safari tour maken door het taurusgebergte en gaan lunchen aan de oever van dim stream.

Deze avontuurlijke blog lees je aankomende donderdag!