Ik had mijn wekker om 06:00 uur gezet zodat we voordat de tour begon, we konden ontbijten, douchen en op ons gemakje klaar konden maken want we hadden via whatsapp te horen gekregen dat we kwart voor 9 opgehaald zouden worden.

De wekker ging af maar had hem afgedrukt, had toch nog een wekker staan dus bij de volgende ga ik er wel uit, ik schrok wakker, keek op mijn telefoon HALF 9! Ik zette m’n bril op om te zien of ik het goed had gezien Jaa half 9! Ik maakte m’n man wakker en riep opschieten, we hebben ons verslapen het is half 9, we hebben een kwartier om beneden te komen…

Ik heb me nog nooit zo snel aangekleed, we kwamen net bij de receptie aan lopen toen er iemand van de tour binnen gelopen kwam, Pff net op tijd! We waren blijkbaar toch best moe van zo’n lange reis!

Begin van de tour

We reden nog naar wat andere hotels om nog wat mensen op te halen en daarna reden we door waar het begin punt van de tour was, daar stonden nog meer jeeps en reden we achter elkaar naar het eerste stop punt, daar kregen we wat uitleg en tevens was het ook een uitzicht punt waar we even wat foto’s mochten maken.

Tijdens de uitleg werd verteld dat we zometeen als we weg gingen water pistolen mochten pakken, hiermee mocht je de mensen in andere jeeps mee nat spuiten en ook alleen op de jeeps en geen andere voorbijgangers, in de jeeps stonden flessen met water waarmee we de pistolen konden vullen en onderweg bij de verschillende stop punten was dat ook mogelijk!

Onze eerste stop bij de oba çayi

Onze eerste stop was ongeveer een halfuurtje, we konden tegen betaling wat drinken halen, we konden er naar de wc maar we mochten ons ook omkleden om het ijskoude water in te duiken of van de glijbanen af te gaan. Ik vond het water iets te koud om erin te gaan haha, dus wij zijn lekker gaan zitten en wat gaan drinken, ik heb wel mijn bikini aangetrokken onder mijn kleding aan aangezien we de hele tour water over ons heen gingen krijgen, maar wat een mooie plek is de oba Çayi!

Onze 2e stop

Daar gingen we weer een tijdje op pad totdat we bij ons volgende stop aankwamen, we zaten inmiddels best hoog in de bergen, en de chauffeur rijd als een gek door de bergen heen maar dat is maar normaal in Turkije haha.

We kwamen aan bij een plaatselijk dorpje waar je de Turkse thee kon proeven en waar je een huisje binnen kon gaan om te zien hoe ze vroeger leefde, dat was wel interessant om te zien! Daarna zijn we terug gelopen over de bazaar naar onze tour bus, de water voorraad werd door de mannen ook weer even aangevuld.

Lunchen bij de Dim River

Om 13 uur kregen we onze lunch pauze bij de Dim River, we mochten een plaatsje uitzoeken, op de grond bij een tafeltje (typisch Turks) en konden wat te drinken bestellen, de lunch zou omgeroepen worden als het klaar was.

De lunch zat ook bij de tour inbegrepen en was gewoon een lopend buffet, het was niet veel bijzonders maar het was prima te doen! We hadden 1,5 uur de tijd om eventueel te lunchen en wat rond te kijken of te zwemmen.

Na het lunchen besloten mijn man en ik om even een rondje te lopen bij het water, maar erin gingen we niet hoor veel te koud haha! Het was al bijna tijd om terug te gaan naar de jeep dus besloten we om alvast naar boven te lopen want we wilde nog even een foto maken bij het hart!

Dat was het dan weer dit was de Safari tour, wat was dit leuk zeg! We worden ook gewoon weer bij het hotel afgezet en we besloten om bij het hotel nog even te gaan zwemmen tot we gingen avond eten!

Terug in het hotel

Toen we terug kwamen zijn we boven even onze handdoeken gaan pakken en even lekker aan het zwembad gaan liggen.

Rond een uurtje of 17 uur a half 17:30 zie je het leeg lopen bij het zwembad, iedereen gaat naar boven om zich klaar te maken voor het avond eten wat start om 19:00 uur. Het eten is er ook echt enorm goed geregeld, wel was het vaak iedere dag veel van het zelfde maar het smaakte enorm goed!

Dit waren alleen al de toetjes 🤤

Na het eten gingen we naar boven om wat spelletjes te pakken, want ‘s avonds koelde het wat af en kwam er een lekker windje te staan. In de avond was er overigens in het hotel ook genoeg entertainment voor jong & oud, dat was enorm leuk om te zien en wat hebben we gelachen want ze betrekken ook echt het publiek.

Showtime!
Plannen voor de volgende dag!

Deze dag hadden we even niks op de planning staan eigenlijk, gewoon lekker een dagje aan het zwembad, waar ook weer veel gedaan werd en s’ avonds was het tijd voor de Turkse avond! Dit kan je dinsdag weer lezen op mijn blog!

Wat gebeurt hier? Je leest het volgende week dinsdag weer op mijn blog