Review: Resident Evil Village

Resident Evil Village is het vervolg op Resident Evil 7. Na de vreselijke dingen die Ethan Winters met de Baker familie heeft meegemaakt, leeft hij dan nu eindelijk een rustig en liefdevol gezinsleven met zijn vrouw Mia en dochter Rose. Helaas wordt hun leven op ruwe wijzen verstoord.

Let op! Deze review bevat mogelijk spoilers voor Resident Evil Village!


Resident Evil Village geeft je al snel wapens ter beschikking om je te ontdoen van vijanden. Als eerste vindt je een mes, maar al snel volgen ook pistolen, shotguns en vele andere vuurwapens. Als je echt veel vijanden op je pad hebt kan een pijnbom een goede uitkomst bieden. Met het verslaan verdien je geld of objecten die je dan weer bij Duke kan verkopen voor geld.

Naarmate je het spel verder speelt zal je steeds vaker Duke tegen gaan komen, hier kun je je wapens upgraden, items kopen en verkopen maar ook je game tussentijds opslaan en dat is wel echt aan te raden.

Lijkt deze game op de voorgangers?

In veel opzichten lijkt Resident Evil Village een combinatie te zijn geworden van Resident Evil 4 en Resident Evil 7. Zo moet je opletten of je niet teveel spullen in je inventaris bewaart, kun je wapens verbeteren door zowel grotere magazijnen, lopen en andere vizieren op wapens te zetten en kun je geld uitgeven om de statistieken van je wapens nog verder te verbeteren. Dat is overigens geen overbodige luxe. De gevechten met monsters zoals Lycans en grotere wolven zijn niet heel moeilijk, maar omdat je soms van meerdere kanten aangevallen kunt worden, moet je wel goed blijven opletten op je omgeving. Bij de grotere gevechten tref je ook vaak tonnen met explosieven aan, wat ook een beetje aankondigt dat er meerdere tegenstanders op je af zullen komen.

Conclusie:

Dit is oprecht mijn favoriete spel op dit moment. Ik ben zelfs een beetje verslaafd, omdat je wil weten hoe het verder gaat. Het spel is enorm mee slepend en de nodige schrik reacties zijn ook aanwezig, zeker als je hem ‘s avonds speelt.

Ik vond het wel fijn dat je nooit echt zonder kogels kwam te zitten, meestal hadden ze op die locatie wel kogels liggen of gereedschap waardoor jezelf weer kogels kon maken.

De verschillende locaties zijn grafische enorm mooi gemaakt. Dingen zien er vaak smerig en bloederig uit.

Wat ik wel een nadeel vond is dat in het begin niet heel duidelijk is hoe alles werkt qua kaart, het blijkt dus dat je op de begin locatie later terug komt om de rest van de huizen te kunnen doorzoeken.

In sommige situaties moet je goed kijken waar je kan schuilen, omdat er weinig licht is in de grotten zie je dit heel moeilijk. En dat is niet altijd even fijn als er een enorm object met scherpe punten op je af komt. Waardoor je weinig tijd hebt om echt te kijken waar je kan schuilen. Pas na 4 keer dood gaan, zag ik een klein donker hoekje waar ik kon schuilen.

Wat ik alleen jammer vond is dat ze in het eerste gedeelte heel veel moeite hebben gestoken en ben je echt wel even zoet om er door heen te komen, maar zodra je met Chris gaat spelen is het nog maar een kort stukje en krijg je al de aftiteling te zien.

Bekijk hieronder de trailer:

 

Aanbevolen artikelen

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: