Ik heb al een tijdje een Nintendo switch en vind het dan ook een fijne spelcomputer, je kan op de tv spelen maar je kan ook lekker lui op de bank gaan liggen en lekker handheld spelen. Inmiddels heb ik al heel wat spellen gespeeld. Dit spel is inmiddels alweer een tijdje uit maar toch vond ik het de moeite waard om er een blog over te schrijven.

Wat is de bedoeling van het spel?

Als speler krijg je de taak om je eigen restaurant te beginnen, in het begin doe je het helemaal alleen en moet je zorgen dat je zelf alles maakt en uit serveert, ook moet je het restaurant schoon houden, zorgen dat je menu compleet is en je ingrediënten bestellen, daarnaast kan je ook steeds nieuwe recepten leren die moet je eerst zelf een keer gemaakt hebben voordat je hem op het menu kan zetten. Later in het spel krijg je ook personeel die je kunnen helpen met het voorbereiden en eten klaar maken tijdens de ronde maar ook zorgen dat de afwas gedaan wordt.

Je kan het restaurant en de keuken helemaal aanpassen naar je eigen wens, hiervoor kan je ook spullen kopen in de catalogus. Tijdens het spel krijg je soms verrassingsbezoeken, deze geven je opdrachten mee waarmee je een badge kan verdienen of extra punten, ook zijn er verhaal lijnen van de personages die je in de keuken mee helpen die kunnen uiteindelijk dan steeds meer bereiden als je zo’ verhaallijn voltooit.

de game

Voordat een ronde begint kijk je eerst of er opdrachten zijn die je kan voltooien, bijv stel een gastronomisch menu samen daarna ga ik het menu samen stellen en zorg ik dat het menu ‘gastronomisch’ is, zodat deze straks afgevinkt is. Meestal kijk ik daarna eerst of er een nieuw recept is die ik kan leren en daarna bestel ik de ingrediënten. Je kan voordat een ronde begint de koks of jij zelf dingen laten voorbereiden zoals sausjes die je op een warm houd plaat kan zetten dat scheelt alweer koken in de ronde zelf. Als de ronde van start gaat kan je kiezen welke kok wat gaat doen en daarna begint het maken en het opdienen van de gerechten.

Aan het einde van de ronde krijg je de recensies te lezen van de klanten en de beoordeling van je recepten daarnaast krijg je soms een bezoekje als je een opdracht voltooid hebt. Je sluit daarmee de dag af en je kan weer een nieuwe dag beginnen en dan doe je weer precies het zelfde, zorg wel dat je niet vergeet om steeds nieuwe recepten te kopen en bij te leren.

Mijn conclusie:

Ik vind het echt een super leuk spel en kan dit dan ook echt uren spelen! Alleen soms zijn gerechten onduidelijk als je ze op het menu wil plaatsen dan heten ze anders dan dat ze in het kookboek staan. Daarnaast mag er ook weer eens een update komen voor de laatste DLC en eventuele bugs te verwijderen want ondanks dat het spel al een tijdje uit is sluit hij soms het spel af vanwege een fout, super irritant dus als je net met een ronde bezig bent maar goed voor de rest vind ik het spel echt een aanrader!

4/5

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

Hij had er 5 gehad als het spel niet continu afsloot.